Na Třinecku se sněhová vrstva udržela během aktuální silničářské sezony maximálně pár dní, a to jen v podhorských oblastech. Silničáře trápí mnohem více ledovka, ovšem díky příznivému počasí se věnují i opravám drobných závad na místních komunikacích.
„Z mého osobního pohledu, kdy se zabývám zimní údržbou komunikaci, byla tato zima asi nejteplejší za posledních 20 let. Teplotně hodně nadprůměrný byly nejen prosinec a leden, ale vypadá to, že ani v únoru se žádné větší změny nedočkáme,“ hodnotí situaci Dušan Michejda, mistr údržby komunikací ve Smolo Třinec. Společnost zajišťuje na Třinecku oboustranně sjízdnost 55 tisíc m2 silnic II. třídy a 62 tisíc m2 chodníků.
V průběhu prosince i ledna teploty vzduchu často neklesaly pod bod mrazu ani v noci, přes den pak někdy vystoupaly až na 12 stupňů Celsia. Také srážkově byly oba měsíce hodně podprůměrné. Trvalejší sněhová pokrývka se objevila na komunikacích pouze v podhorských oblastech Třince, ale i tam se vlivem vyšších teplot neudržela příliš dlouho.
„V důsledku častého střídaní nižších a vyšších teplot nás proto tento rok často potrápila hlavně ledovka, která se může vytvořit i během několika minut, a to nejen na silnicích, ale také na chodnících, schodech a autobusových zastávkách, které také udržujeme. V porovnání s loňskou sezónou, kdy jsme si zimy také příliš neužili a na údržbu komunikaci jsme spotřebovali ve stejném období zhruba 150 tun posypového materiálu, k poslednímu dni letošního ledna jsme použili k zajištění sjízdností silnic pouze cca 40 tun inertního posypu,“ doplnil Michejda.
V současné době, pokud to počasí dovolí, se zaměstnanci společnosti Smolo Třinec věnují hlavně opravám drobných závad na místních komunikacích nebo opravám a čištění uličních vpustí, ale také už i údržbě a přípravě techniky na jarní čištění města a letní údržbu komunikací.